Donderdag 18 april - Reisverslag uit Venetië, Italië van Annet Wit - WaarBenJij.nu Donderdag 18 april - Reisverslag uit Venetië, Italië van Annet Wit - WaarBenJij.nu

Donderdag 18 april

Blijf op de hoogte en volg Annet

18 April 2013 | Italië, Venetië

8:30
Vandaag gaan we naar Venetië! Het is onze eerste dag vrij, maar we hebben met Eimear, Deidre en Tom afgesproken dat we naar Venetië gaan! Superveel zin in! Het enige wat ik tot nu toe van Italië heb gezien is vanuit het vliegtuig, in de auto op weg naar de camping en gister het strand een beetje.
Er zitten hier trouwens echt veel beesten, dat is wel normaal omdat we aan de rand van het bos zitten, maar ik vind het wel leuk om te zien. Ik heb deze week al twee eekhoorntjes gespot, een paar Vlaamse gaaien en een heleboel duiven (al die vogels laten me denken aan m’n eigen kleine gekke blauwe vogel ☹). Verder heb ik ook nog allemaal insecten gezien die ik niet had willen zien. Zo zijn de mieren hier echt niet normaal groot!
Ik hoop dat ik vandaag kan pinnen, zaterdag deed hij het namelijk niet…
20:45
Venetië was vandaag echt leuk! Rond een uur of 11 zijn we naar de boot richting Venetië gaan lopen, dat duurde ongeveer een kwartiertje. Het haventje was een echte middellandse zee type haven, eenvoudig, maar supergezellig. Op de boot zaten we lekker in het zonnetje en na 40 minuten stonden we in Venetië. Omdat het al rond lunchtijd was, zijn we op zoek gegaan naar een restaurantje, maar eerst nog naar een bank omdat ik nog maar 11 euro over had. M’n pinpas deed het gewoon weer niet, dus Nikki heeft het maar voorgeschoten. Ik hoop dat de pas het binnenkort wel weer gaat doen! We hebben in een gezellig restaurantje gegeten (lasagne!) en ze hadden er wifi! De aandacht ging toen dus niet meer uit naar het lekkere eten, maar naar onze telefoons. Raar hoe je zoiets toch eigenlijk mist. Het voelt echt als een eerste levensbehoefte nu, dat internet, bijna belangrijker als eten. Na de lunch zijn we in de stad gaan rondlopen. Venetië is echt een hele mooie stad, maar er zijn allemaal kleine straatjes en je verdwaalt er zeer gemakkelijk. Je zou er trouwens wel fantastisch verstoppertje kunnen spelen! Gelukkig had ik een kaart bij me en kon Tom goed navigeren, we zijn van de ene kant van de stad naar de andere gelopen en kwamen uiteindelijk terecht op het Saint Marco-plein, met een grote basiliek en een heleboel mensen en duiven. Dit was het laatste wat we wilden zien en met een beetje stress kwamen we op de goede boot terecht. Bij de bar tegenover de camping hebben we nog even wat gedronken en nu is het tijd om te gaan slapen, ben gebroken en morgen wacht er een grote stacaravan op me! Goodnight y’all!
P.S. Check m’n foto’s voor wat impressies van Venetië!

  • 23 April 2013 - 21:51

    To:

    Leuk Annet zulke uitgebreide verslagen. Dan ben je ook zo maar in Venetië Geweldig, wil ik ook graag een keer naar toe. Veel plezier de komende maanden
    Groet, To

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annet

Actief sinds 30 Maart 2013
Verslag gelezen: 160
Totaal aantal bezoekers 5051

Voorgaande reizen:

27 April 2015 - 10 Juli 2015

Belgieeeee

13 April 2013 - 12 Augustus 2013

Italie

Landen bezocht: