Zondag 14 april - Reisverslag uit Venetië, Italië van Annet Wit - WaarBenJij.nu Zondag 14 april - Reisverslag uit Venetië, Italië van Annet Wit - WaarBenJij.nu

Zondag 14 april

Blijf op de hoogte en volg Annet

14 April 2013 | Italië, Venetië

Dat doe ik dus ook nooit meer! Gisteravond ben ik nog even gaan kijken bij de Engelsen en ze vroegen of ik ook een potje FIFA wilde spelen. Ben met 4-0 ingemaakt en ik heb ook een eigen goal gemaakt, net als de vorige (en tot gister ook de enige) keer dat ik het gespeeld heb. Veel te moeilijk dat spelletje!
Vannacht heb ik al weer een stuk beter geslapen, onder 3 dekens en m’n eigen fleecedekentje. Ik had niet verwacht dat het ’s nachts zo koud zou zijn!
Na het ontbijt, dat we zelf maken (gewoon een kwestie van boterhammen smeren hoor, verder niet veel bijzonders), blijkt dat we nog een dagje verder mogen gaan in het huisje waarin we gister zijn begonnen. Gelukkig wil Eimear alles nog een keertje uitleggen voor ons, dus in iets langzamer Engels, met Iers accent, legt ze ons nog een keer uit hoe we te werk moeten gaan als je een huisje binnenkomt en ze geeft ons ook nog wat tips om sneller te werken. Daarna moeten we aan de slag. Op de lunch na, ongeveer 40 minuten, ben ik de hele dag bezig geweest met dit huisje, om alles helemaal netjes en in orde te maken. Aan het einde kwam Eimear nog even langs, om alles te controleren en aan te geven wat er nog niet goed is. Dit heeft ze drie keer gedaan en de laatste keer begon ik het toch wel een beetje zat te worden. Het was al rond 6u, etenstijd voor mijn nog op Hollandse tijden ingestelde lichaam, en ik was kapot van al het schoonmaken en poetsen. Gelukkig vond ze het eindelijk goed en was voor mij de werkdag klaar. Gelijk hierna zijn we naar een bar aan de overkant van de camping gegaan, samen met Eimear en haar zus, en hebben we wat gedronken en gekletst. Mijn Engels wordt steeds beter en beter, de Ierse meiden hebben het ook al opgemerkt en dat vinden ze leuk om te horen! Ik kan ze inmiddels al veel beter verstaan als in het begin, misschien omdat ik aan ze gewend raak. Nu nog maar even wennen aan het Schots en Engels van de andere medewerkers! Eimear zei net dat als je in het Engels gaat denken, je de taal vloeiend leert spreken. Vandaag dacht ik op een gegeven moment echt in het Engels en kon ook niet meer bedenken in het Nederlands wat ik nou aan het denken was (als je me nog snapt, applaus!).
Ik ben benieuwd wat morgen gaat brengen, voor nu kan ik niet meer nadenken (niet in het Engels en niet in het Nederlands) wat ik nog meer kan schrijven. Goodnight, everyone!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annet

Actief sinds 30 Maart 2013
Verslag gelezen: 96
Totaal aantal bezoekers 5054

Voorgaande reizen:

27 April 2015 - 10 Juli 2015

Belgieeeee

13 April 2013 - 12 Augustus 2013

Italie

Landen bezocht: