Zaterdag 13 april - Reisverslag uit Venetië, Italië van Annet Wit - WaarBenJij.nu Zaterdag 13 april - Reisverslag uit Venetië, Italië van Annet Wit - WaarBenJij.nu

Zaterdag 13 april

Blijf op de hoogte en volg Annet

13 April 2013 | Italië, Venetië

Na een ijskoude nacht (m’n slaapzak paste niet meer in m’n koffer) word ik gewekt door de wekker. Om 8:45 worden we verwacht voor het ontbijt. Dit is niet meer dan een heeeeeeel erg zachtgekookt eitje, helaas. Na het ontbijt vertrekken we alsnog richting de supermarkt, die nu gelukkig wel open is. We moeten voedsel voor een week meenemen en zijn daarom nogal lang bezig met zoeken naar wat we allemaal moeten halen. Nikki en ik hebben besloten om alles maar te delen, dat is handiger en ook goedkoper. Uiteindelijk zijn we weggegaan met veel spullen, maar ik twijfel er nu nog steeds aan of we voldoende eten hebben meegenomen voor de hele week. Ik denk dat we maandag of dinsdag alweer wat moeten gaan halen, zeker omdat we niet echt aan tussendoortjes of iets lekkers hebben gedacht. Als we terug zijn op de camping is het tijd voor ‘cleaning-training’. We krijgen te horen wat we allemaal moeten schoonmaken en geloof me, het is niet niks. De hele stacaravan moet van onder tot boven, van links naar rechts en van achter naar voren helemaal schoon zijn. Je mag niks missen, anders mag je weer opnieuw beginnen. Tijdens de training kunnen we er de lol nog wel van in zien, maar later niet meer. Gelukkig mogen we vandaag nog met z’n tweeën werken aan 1 huisje, maar vanaf morgen geldt: ‘one unit one person a day’. Dat betekent dat we binnen 1 dag, van 9 tot hoe laat je bezig bent, een heel huisje helemaal schoon moet maken… Ik word er al moe van als ik er aan denk. De hele zaterdagmiddag hebben we dus besteedt aan het schoonmaken van 1 huisje met z’n tweeën. Ik heb onder andere 1 slaapkamer schoongemaakt (1,5u), de badkamer (1,5u), de kussens van de banken uitgeschud (30 min, omdat er blijkbaar nog iets onder lag wat men 4 maanden geleden niet heeft gezien), de buitenstoelen schoongemaakt (1u), het terrasje afgeveegd (20min) en de parasol schoongemaakt (20min). Maar we zijn nog niet klaar met schoonmaken, we moeten het morgen nog afmaken. Kan je nagaan! Met z’n tweeën 1 huisje kost al meer dan een dag, laat staan als ik het in m’n eentje moet gaan doen. Gelukkig blijft dit niet zo, over 2 weken, wanneer de gasten komen, hoeven we ze alleen nog maar even snel klaar te maken voor hun aankomst en tussendoor nog even wat schoonmaken. Gelukkig! Inmiddels is het avond en hebben we net gegeten. Eigenlijk wilde ik nog wel even bij het strand kijken vandaag, maar het is al donker buiten en ik heb geen zin om in m’n eentje te gaan lopen, al is het maar 300 meter verderop (ja, ik weet het, schijterd ben ik hè?). Ik hoor de Britten alweer roepen en schreeuwen omdat ze bijna scoorden bij FIFA. Misschien ga ik zo nog wel even langs. Even gezellig socializen en m’n Engels oefenen. Vandaag ging alweer veel beter als gister, al moeten ze nog niet te snel praten! But we keep practising and practising! Soms heb ik nog het idee dat m’n zinnen niet helemaal grammatisch kloppen, maar who cares if even the English can understand me? Oja, ik had nog een ‘dutch speakwords’-actie vandaag, ik zei: ‘So, they’re building a party over there.’ En dat Engelse meisje keek me echt aan van wat zeg jij nou weer?! Heb ik ook weer geleerd, het is natuurlijk “they’re throwing a party over there’. Ik hoop dat ik snel genoeg een simkaart kan halen zodat ik dit kan uploaden! Je ziet me morgen weer!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annet

Actief sinds 30 Maart 2013
Verslag gelezen: 94
Totaal aantal bezoekers 5052

Voorgaande reizen:

27 April 2015 - 10 Juli 2015

Belgieeeee

13 April 2013 - 12 Augustus 2013

Italie

Landen bezocht: