A new adventure has started! - Reisverslag uit Averbode, België van Annet Wit - WaarBenJij.nu A new adventure has started! - Reisverslag uit Averbode, België van Annet Wit - WaarBenJij.nu

A new adventure has started!

Blijf op de hoogte en volg Annet

01 Mei 2015 | België, Averbode

Waarom had ik ook alweer besloten om op stage in België te gaan? Dat was het eerste wat ik mij afvroeg toen ik in mijn gehuurde caravan stapte. Ik had heel iets anders in mijn gedachten gehad, een soort van luxe ding met wc, douche, tv, wifi en afwasmachine. De realiteit was toch echt ietsje anders. Een klein, ietwat oud caravannetje stond voor mij klaar, met een tv uit de jaren 80, een bank met klein tafeltje, een koelkast, een grote tafel met twee banken als stoelen, een enorm klein keukentje met een gasstel dat constant naar gas ruikt en een slaapkamer met een bed zo hard als een steen. Een wc en douche zitten op ongeveer 100m lopen vanaf de caravan. Bam, back to the medieval ages! Natuurlijk, ik overdrijf hier best een beetje, ben inmiddels al gewend, maar moet je je even proberen indenken hoe dat bij mij insloeg als een bom. Ik had er voor een deel al rekening mee gehouden dat het zoiets zou zijn, maar echt verwachten doe je toch niet. Ach ja, het is maar voor 10 weekjes, ik hou het voor die tijd wel uit.
Inmiddels ben ik dus een beetje gesetteld in mijn tijdelijke leefomgeving, inclusief de bejaarde buurman die elke keer als ik de caravan ook maar 1 stap uit ben, een gezellig praatje komt houden. Ach, zo kom ik toch aan mijn sociale contacten he.
De eerste keer naar het kantoor van de VHV rijden was een nachtmerrie. Zonder TomTom, maar met uitgeprinte blaadjes van Google Maps, is toch niet echt handig. Ben verdwaald als een malle, maar heb het toch binnen 40 minuten gered tot in Lummen. Toch nog een beetje trots erop :).
Nou zul je denken, Annet, wat ben je negatief aan het doen zeg, is er dan niks positiefs te bedenken? Zeker wel, ik heb een echt leuke stage-opdracht gekregen! Ik mag naar alle deelnemers van de BENE-League tuffen en daar mensen vragen gaan stellen over hoe zij het afgelopen seizoen hebben beleefd en wat ze in de toekomst zouden willen. Ik heb uitgerekend dat ik binnen deze 10 weken stage ongeveer 2000 km ga afleggen, door België en Nederland!
Op kantoor heb ik een eigen kamertje met bureau waar ik mijn laptop en andere zooi kwijt kan, dit is wel lekker. Ook lekker is dat ik daar altijd wifi heb. In Nederland ben ik verwend met mijn telefoonabonnement van bijna onbeperkte wifi, maar in België voel ik me als een holbewoner zonder internet. Ik ben erover aan het denken om een Belgisch simkaartje te kopen, maar voorlopig is daar nog geen kans voor geweest en ben ik dus volledig afhankelijk van wifi.
Ik schrijf weer als ik daar zin en tijd voor heb, tot de volgende keer!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: België, Averbode

Annet

Actief sinds 30 Maart 2013
Verslag gelezen: 126
Totaal aantal bezoekers 5129

Voorgaande reizen:

27 April 2015 - 10 Juli 2015

Belgieeeee

13 April 2013 - 12 Augustus 2013

Italie

Landen bezocht: